Doa Mohon Kejayaan Cemerlang Dalam Peperiksaan

Doa Mohon Kejayaan Cemerlang Dalam Peperiksaan. Musim peperiksaan datang lagi. Ada anak-anak yang bakal duduki peperiksaan tak lama lagi, bersabarlah. Ibubapa orang yang ikut berdebar bila masa peperiksaan. Macam kita yang masuk dewan periksa. Buat kerja kat rumah atau kat office pun tak fokus. Lepas tu siap letak jadual periksa anak-anak dalam phone, sebab nak pantau dan ingatkan anak-anak tentang subjek yang bakal dijalani. Begitulah tensionnya ibubapa bila anak-anak periksa.

Kini, student tingkatan 5 akan menduduki peperiksaan SPM. Ini antara exam besar untuk pelajar sekolah menengah. Syabas kepada semua guru dan pelajar, semoga beroleh keputusan yang hebat dan cenerlang dalam peperiksaan masing-masing.

Jangan lemah untuk berusaha sehabis daya dan jangan putus berdoa kepada Yang Maha Penyayang & Maha Pemberi Rezeki.

Doa Memohon Kejayaan Cemerlang Dalam Peperiksaan

Antara nasihat saya kepada anak saya sebelum peperiksaan... jagalah hubungan dengan Allah dan manusia, insyaa Allah, Allah akan memudahkan urusannya dalam dewan periksa nanti. Solat dan mengaji, itulah terapi diri. Tidur cukup. Insyaa Allah, beroleh kecemerlangan.

Doa Memohon Kejayaan Cemerlang Dalam Peperiksaan


Doa memohon kejayaan cemerlang - dibaca sebelum tidur setiap hari dari menduduki peperiksaan sehinggalah keputusan peperiksaan diumumkan.

Doa Memohon Kejayaan Cemerlang Dalam Peperiksaan


Doa memohon kejayaan cemerlang dalam rumi:

(Allahumma inni as-alukal fauza 'indal qadhaa wamanaa zilasy syuhada wa 'ai syas su'ada' wan nasra alaal a'daa')

Maksudnya:

Ya Allah Kami memohon kejayaan dalam setiap ketentuan, tempat para syuhada'dan kehidupan orang-orang bahagia serta kemenangan mengatasi musuh.

Semoga anak-anak kita semua diberikan kesihatan yang baik, fikiran yang tenang dan dapat menjawab soalan peperiksaan dengan bijaksana. Harapan besar pada generasi masa depan terletak di tangan mereka.

Ya Allah.. jadikanlah putera puteri kami anak yang soleh, pintar, cerdas, bijak dan berani serta warak. Semoga jadi pemimpin yang adil dan muslim yang cemerlang dunia dan akhirat. Aamiin....
 


  #Penafian:❤:

Gambar, artikel ataupun video yang ada di dalam blog ini ada sesetengahnya yang diambil dari pelbagai sumber media lain. Hak Cipta sepenuhnya dipegang oleh sumber tersebut. Jika timbul masalah mengenai perkara ini, anda boleh menghubungi saya di Contact Me. Artikel dan catatan adalah ulasan serta pendapat peribadi saya berdasarkan persekitaran, pengalaman dan pengetahuan. Kesilapan (jika ada) adalah khilaf saya dan mohon dimaafkan.

Post a Comment

Previous Post Next Post
"

Connect With us

"
close