Doa Memohon Agar Tidak Sesat Dan Disesatkan

Doa Memohon Agar Tidak Sesat Dan Disesatkan. Doa ini saya ambil dan kongsikan dari IG Ustazah Asma Harun. Ustazah dah izin share. Kita memanjangkan perkara baik maka pahalanya akan berbalik kepada tuannya. Allah Maha Baik. Cakap dan buat benda baik pun Allah dah suka. Ada je ganjarannya. Maka, kongsikan doa ini kepada yang lain pula.

Doa Memohon Agar Tidak Sesat Dan Disesatkan

 Maksudnya:

Dengan menyebut nama Allah, aku bertawakkal kepada Allah. Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung kepadaMu, dari tersesat atau disesatkan, tergelincir atau digelincirkan, berbuat aniaya atau dianiaya, bertindak bodoh atau dianggap bodoh oleh orang lain atas diriku.

Doa ini boleh diamalkan oleh semua termasuk diajarkan kepada seluruh ahli keluarga agar dipelihara daripada segala mara bahaya, tidak tergelincir melakukan tindakan yang salah atau terhindar daripada segala bentuk maksiat di luar sana. Kerana Allah Ya Wali yang Maha Melindungi akan memelihara kita semua.

Insya Allah. Aamiin..
#Penafian:❤:
Gambar, artikel ataupun video yang ada di dalam blog ini ada sesetengahnya yang diambil dari pelbagai sumber media lain. Hak Cipta sepenuhnya dipegang oleh sumber tersebut. Jika timbul masalah mengenai perkara ini, anda boleh menghubungi saya di Contact Me. Artikel dan catatan adalah ulasan serta pendapat peribadi saya berdasarkan persekitaran, pengalaman dan pengetahuan. Kesilapan (jika ada) adalah khilaf saya dan mohon dimaafkan.

Post a Comment

Previous Post Next Post
"

Connect With us

"
close