Doa Agar Diperbaiki Diri

#Penafian:❤:
Gambar, artikel ataupun video yang ada di dalam blog ini ada sesetengahnya yang diambil dari pelbagai sumber media lain. Hak Cipta sepenuhnya dipegang oleh sumber tersebut. Jika timbul masalah mengenai perkara ini, anda boleh menghubungi saya di Contact Me. Artikel dan catatan adalah ulasan serta pendapat peribadi saya berdasarkan persekitaran, pengalaman dan pengetahuan. Kesilapan (jika ada) adalah khilaf saya dan mohon dimaafkan.
Doa Mohon Diperbaiki Diri. Kita semua tak sempurna. Sentiasa berbuat salah. Sentiasa ada silap. Kita bukan Rasul atau Nabi, jadi kita tidak maksum, tidak lari dari melakukan dosa dan khilaf. Jangan tutup pintu hati untuk berdoa kerana Allah tidak pernah menutup peluang untuk setiap dari kita memohon dan dan terus berdoa waima kita ni pendosa yang tegar!

Mohon lah doa kepada Allah, jangan berhenti atau putus asa. Kita tidak tahu dari banyaknya doa yang kita mohonkan, yang mana satu akan Allah makbulkan. 

Doa Agar Diperbaiki Diri


Di bawah ini, adalah doa yang saya kongsikan dari bekas menteri agama iaitu Dato Dr Zulkifli al Bakri, iaitu doa mohon diperbaiki diri.

Doa Agar Diperbaiki Diri

Maksudnya:

"Wahai Tuhan Yang Maha Hidup, wahai Tuhan yang Maha Berdiri Sendiri (tidak perlu segala sesuatu), dengan rahmatMu aku memohon pertolongan, perbaikilah urusanku semuanya dan janganlah Engkau serahkan aku kepada diriku sendiri walau sekelip mata. "

Semoga dengan amalan doa ini menjadi asbab untuk kita menjadi insan yang lebih baik dan menempatkan diri yang tinggi darjatnya di sisi Allah.

Semoga bermanfaat.

Post a Comment

Previous Post Next Post
"

Connect With us

"
close