Doa Mohon Keampunan Kepada Allah

Doa Mohon Keampunan Kepada Allah. Mohonlah keampunan di atas segala dosa-dosa kita. Walau macam mana banyak dan luasnya dosa kita, jangan malu mengakuinya di hadapan Allah. Bercerita kepadaNya berkenaan segala aib, Allah akan menutupinya. Sebaliknya jika dosa-dosa dan aib kita dok cerita pada orang atau manusia, belum tentu ia tersimpan rapi.

Maka, mohonlah ampun kepada Allah.
#Penafian:❤:
Gambar, artikel ataupun video yang ada di dalam blog ini ada sesetengahnya yang diambil dari pelbagai sumber media lain. Hak Cipta sepenuhnya dipegang oleh sumber tersebut. Jika timbul masalah mengenai perkara ini, anda boleh menghubungi saya di Contact Me. Artikel dan catatan adalah ulasan serta pendapat peribadi saya berdasarkan persekitaran, pengalaman dan pengetahuan. Kesilapan (jika ada) adalah khilaf saya dan mohon dimaafkan.

Doa Mohon Keampunan Kepada Allah


Bersama-sama ini, saya kongsikan satu doa daripada Datuk Dr Zulkiflii Mohamad al Bakri yang bagus untuk diamalkan.

Doa Mohon Keampunan Kepada Allah


Maksudnya:

"Ya Allah, sungguh aku telah menzalimi diriku sendiri dengan kezaliman yang banyak, sedangkan tidak ada yang dapat mengampuni dosa-dosa kecuali Engkau. Maka ampunilah aku dengan suatu pengampunan dari sisiMu, dan rahmatilah aku. Sesungguhnya Engkau Maha Pengampun lagi Maha Penyayang."

Semoga kita semua sentiasa dalam rahmat dan hidayah Allah. Terjaga iman dalam islam.

Post a Comment

Previous Post Next Post
"

Connect With us

"
close