Baca Ya Malikul Quddus Selepas Solat Subuh Bagi Kesihatan Organ Wanita

Amalkan Baca Al Malikul Quddus Bagus Untuk Kesihatan Organ Wanita. Wanita antara golongan yang paling ramai dihinggapi penyakit betkaitan organ seperti kanser payudara, sakit buah pinggang dan juga rabun mata. Namun begitu, kita janganlah patah semangat menghadapi dugaan sakit yang singgah pada tubuh badan. Ada bermacam cara perubatan moden yang boleh dilakukan untuk merawat penyakit.

Al malikul Quddus adalah antara 99 nama Allah yang amat indah dan agung. Dalam setiap nama tersebut ada pelbagai khasiat dan fadhilat jika dizikirkan setiap hari.

Amalkan Baca Al Malikul Quddus Bagus Untuk Kesihatan Organ Wanita

Selain itu, boleh juga menggunakan amalan perubatan islam dan zikir tertentu seperti asmaul husnaa untuk melindungi organ tubuh wanita.

Amalkan Baca Al Malikul Quddus Bagus Untuk Kesihatan Organ Tubuh Wanita


Asmaul Husna memang banyak fadhilatnya. Amalkan berzikir dengan asmaul husna tertentu dapat memberikan manfaat yang banyak kepada kita, samada untuk kehidupan di dunia dan akhirat.

Baiklah, saya nak share satu amalan zikir menggunakan asmaul husna yang dapat merawat tubuh, terutamanya kepada kaum wanita.

Mengikut pesanan seorang ustazah (dalam facebook), setiap hari selepas solat subuh bacalah "Ya Malikul Quddus" sebanyak (11kali). Ia akan melindungi wanita daripada penyakit yang berkaitan dengan organ wanita..


Mari kita lihat maksud asmaul husna yang disebutkan, iaitu

Al Malikul ~ Al Malik ini bermakna Maha Merajai. Sesiapa yang mengamalkan membaca Ya Malik pada bila-bila masa, maka dia akan mendapat penghormatan dan menerima layanan yang sewajarnya dari orang lain.

Quddus ~ Seterusnya ialah Al Quddus, yang membawa maksud, Maha Suci. Sesunggunhya Allah itu Maha Suci yang tiada cacat cela dan kekurangan.

Jadi, dengan mengetahui maksudnya, anda dapat amalkan zikir tersebut selepas solat Subuh dengan penuh pengharapan agar Allah melindungi kita daripada penyakit merbahaya.

Wallahua'lam.

Post a Comment

Previous Post Next Post
"

Connect With us

"
close